Меню сайта |
|
 |
|
Передумови та причини виникнення нових бізнес-моделей
| 29.11.2018, 11:35 |
В нову еру безперервних змін і жорсткої конкуренції організаціям кинуто серйозний виклик: необхідно зберегти здобуті позиції на ринку та домогтися стійкого зростання бізнесу на основі бізнес-моделі, яку вибрано. Одним з найістотніших чинників ефективної конкуренції підприємства є його здатність і результативність упровадження інновацій. Це також важливо для будівництва і результативності бізнес-моделей.
Все ширше впровадження принципів конкуренції, а також пошук нового попиту зумовлює необхідність стратегічної переорієнтації підприємств, необхідними стануть моделі бізнесу і методи формування стратегії, які ґрунтуються на інноваціях.
Бізнес-модель - це один з найважливіших інструментів забезпечення динамічного розвитку компанії. Досвід успішного підприємництва свідчить: спочатку потрібно створити вихідну бізнес- модель, яка надалі буде постійно аналізуватися і коректуватися. Тобто створення бізнес-моделі це безперервний процес, і необхідність її коректировки продиктована ринковими умовами, які постійно змінюються. І тільки бізнес-модель, яка постійно удосконалюється, є запорукою ефективної діяльності.
Бізнес-моделі відносяться до числа нових концепцій сучасного підприємництва та стратегічного управління. Дослідження в наукових колах моделювання бізнесу почалося досить недавно, останні п'ятнадцять років. На даний момент не до кінця сформувалася методологічні і концептуальні підходи до визначення і аналізу бізнес-моделей. Моделювання в бізнесі відіграє ключову роль в формуванні та розвитку бізнесу в сучасних умовах невизначеності та гіперконкуренції. Тому надзвичайно важливо продовжувати формувати науково-практичну базу і єдине розуміння даного явища, як бізнес-модель.
1. Поняття бізнес-моделі та причини їх виникнення
1.1 Поняття бізнес-моделі
Бізнес модель є відносно новим поняттям, що з'явилось в 90 х рр. ХХ ст. в економічному обіході. «Відсутність єдиного погляду на розуміння бізнес моделі, нерозробленість концептуальних та методологічних підходів до розробки та аналізу бізнес моделі істотно ускладнюють її використання в теоретичних та емпіричних дослідженнях» . Якщо виходити з визначення Гарвардської школи бізнесу: «бізнес модель -- це сукупність бізнес рішень, а також поступок і компромісів, задіяних компанією для отримання прибутку» , то можна зробити висновок, що універсальної бізнес моделі не існує, але можна говорити про бізнес моделі, типові для конкретної галузі [5, с. 188].
Бізнес моделювання -- це процес розробки та реалізації бізнес%моделі підприємства, що за сутнісною характеристикою відображає процеси аналізу та діагностики підприємства з метою виявлення нових унікальних можливостей для розвитку бізнесу.
Поняття бізнес моделювання тісно пов'язане із поняттям «стратегія підприємства», отриманням інформації про майбутній розвиток і перспективи діяльності підприємства.
Бізнес-модель складається з чотирьох елементів, завдяки яким фірми створюють нові продукти або послуги з неповторними споживчими якостями:
1) споживча цінність виробленого продукту служить для клієнта головною функцією, яку може виконати тільки даний продукт;
2) формула прибутку - схема, що показує, яким чином компанія отримує прибуток;
3) ключові ресурси - активи, які включають співробітників фірми, обладнання, технології, канали збуту, інфраструктуру і бренд, необхідні для створення продукту;
4) ключові процеси, завдяки яким компанії можуть постійно і в зростаючому обсязі пропонувати клієнтам свою продукцію [7].
1.2 Причини виникнення нових бізнес-моделей
Швидкість змін стала настільки високою, що можна говорити про народження нової епохи бізнесу. В результаті процесів, що відбуваються, на сьогоднішньому ринку почали домінувати абсолютно нові фірми, які зовсім недавно ще навіть не існували, а із старих світових лідерів-гігантів вижили тільки ті, які зуміли навчитися рухатися швидше. Це нове економічне і ділове середовище також характеризується частими технологічними проривами, що швидко змінюють правила гри на ринку, і формуванням нового покупця, який пристосувався до цих швидких змін і пріоритети якого почали мінятися із швидкістю показу телевізійних реклам.
У бізнес-просторі постійно виникають нові зміни. Такі сили, як технологічні прориви, економічне зростання, еволюція ринку, зміни в смаках покупців, соціальні зміни і політичні події, можуть його розширити або скоротити. Численні бізнес-простори, створені останнім часом, змінюють перспективи. Ці незайняті території відкривають море можливостей перед технологічними і стратегічними інноваторами. Проте не можна забувати про те, що також великі конкуренція і шанси потерпіти невдачу.
Особливості сучасного бізнесу: складніша динаміка бізнесу; системний підхід до створення цінності; конкуренція, заснована на корпоративних здібностях; віртуально інтегроване розширене підприємство.
Інноваційні моделі можуть сприяти швидкому зростанню прибутковості компаній, домогтися чого не завжди вдається. Підприємці не часто замислюються про можливості підвищення ефективності діючої бізнес-моделі. Тому вони не знають, коли можна вичавити більше зі сформованого бізнесу, а коли настав час для змін. Перш ніж вибудувати нову бізнес-модель або оптимізувати стару, необхідно проаналізувати, який унікальний продукт або послуга можуть бути необхідні споживачам.
Зміни природи бізнесу не припускають очевидної необхідність використання моделей. Призначення моделей бізнесу наступне: вводять точність і методологію, забезпечують єдине, послідовне уявлення, інтегрують процеси, ІТ системи, оргструктуру, інформацію і дані, дозволяють побачити і проаналізувати існуючі взаємозв'язки, допомагають оцінити правильність процесів, забезпечують інформативне середовище для оцінки сценаріїв різного типу, створюють основу для швидкого проектування процесів.
Загалом кожен бізнес повинен мати бізнес-модель, якщо підприємство відповідає хоча б одному з наступних критеріїв:
-- це холдинг, міжнародна або глобальна компанія;
-- прагне мати високий ступінь автоматизації;
-- має складні відносини з іншими компаніями;
-- хоче надавати клієнтам послуги високої якості;
-- хоче працювати в рамках електронного бізнесу.
Бізнес-середовище зазнає постійних змін, тому необхідно оновлювати модель, щоб вона була актуальна і діяльність підприємства була синхронізована з самою останньою версією моделі. Ефективне моделювання бізнесу, його аналіз і проектування є основами для будь-яких проектів з організаційних змін або вдосконалення бізнес-процесів.
При моделюванні бізнесу важливий методичний підхід, послідовність і розуміння базових аналітичних методів. Що дійсно важко, так це знайти ефективні способи представлення на папері абстрактних концепцій, таких як потоки даних, метрики, послідовність операцій в процесах і взаємовідносини між ними.
В умовах динамічного та непередбачуваного ринкового середовища виникає постійна необхідність оцінки ефективності бізнес-моделі компанії з метою виявлення можливих напрямків трансформації у випадку зниження її конкурентоспроможності чи появи нових пріоритетів споживачів. Дослідження традиційних методичних підходів оцінки фінансово-економічного стану компанії дозволило зробити висновок про їх недостатню відповідність сучасним потребам управління.
|
Категория: Экономика и экономическая теория | Добавил: qreter |
Просмотров: 211 | Загрузок: 3 | Рейтинг: 0.0/0 |
|
|
ПОИСК ПО САЙТУ |
ВНИМАНИЕ!!!
НАСТОЯТЕЛЬНО рекомендуем Вам воспользоваться функцией "ПОИСК ПО САЙТУ", для отображения и поиска необходимого и интересующего Вас материала |
 |
ПОСЕЩЕНИЯ |
|
 |
|